Spread the salaam

Tuesday, January 29, 2013

Cuti-cuti Malaysia

Assalamu'alaikum =)

Malaysia ni memang banyak tempat untuk bercuti...alhamdulillah, untuk setakat ini, aku dan famili dah pun melengkapkan pusingan mengelilingi satu Malaysia di semenanjung dan jugak Sabah n Sarawak..tpi xde la pergi sekali gus dalam satu masa...misi mengelilingi Malaysia dengan 'roda empat' ni telah pun bermula sejak aku berusia 9 tahun...that's why dah lengkap pun..haha...tapi xdelah sume tempat dalam satu2 negeri tu kami jejak...pergi tempat yang best2 n penting2 je..huhu...kebanyakkan percutian kami adalah x well-planned...ini sume sbb ayah aku suka sangat bagi kejutan ikut suka...kalau dia ckp okeh malam nih kemas2 sume kite akan pergi ke sekian2 tempat...terkezut aku!..so, percutian kami ni boleh kata ala2 backpacking...men redah je..hotel or tempat penginapan pun kadang2 je booking awal...tpi selalunya xde nk booking2 ni...men pergi je...if lucky ade tempat penginapan kosong, kami masuk...klo xde, tido je la kat khemah or dalam kereta...tpi biasanya jumpa je...sbb kami sume xde la cerewet nak yg berbintang2 tu..cukup sekadar tempat untuk solat, rehat, tidur, n bersiap...

Docky Combie..ni aku jumpa masa aku jumpa masa aku bercuti kat Kelantan...betul2 belakang chalet yang kami sewa...

Sunset yang mendamaikan...di'capture' semasa percutian aku dan famili kat Port Dickson

Riang ria family day kat bawah tu haa..tpi tu famili orang laen..

Jalan2 di sekitar Fraser Hill...Hill with triangle love...(wahh gitu)...sbb kaki bukit die terletak kat 3 negeri iaitu Pahang (tembus melalui Kuala Lipis), Selangor (melalui Kuala Kubu Bharu), Perak (melalui Tanjung Malim)...

My only one little sister dengan kudanya...

Me, with blacky

In front of entrance gate to Paddock 



No comments:

Post a Comment