Spread the salaam

Tuesday, January 29, 2013

Why I should learn driving from A to Z

Assalamu'alaikum =)

Bila aku bukak wallet je, nampak driving licence aku yang dah dapat sejak tahun 2009 ag....skunk dah tamat P pun...kali terakhir aku menekan 'trio pedals' tu time test bersama JPJ yang muka je garang, tapi hati die baik..huhu...Aku rasa pegawai JPJ yang duk kat sebelah aku tu kalau ikutkan hatilah kan, mesti fail punyalah...mungkin aku ni nervous kot...bayangkan aku ni peserta paling last sekali...dari pkul 8.00 pg aku betapa kat pusat memandu tu, sampai kul 3 ptg baru turn aku ujian jalan raya...sblm tu pagi2 lagi aku dah habis ujian bukit n parking...alhamdulillah baik2 saja...jalan raya ni aku berdebar sikit...sbb masa aku belajar tu, jalan raya tu bukan manusia je lalu lalang dan melintas...tapi macam2 ternakan jugak aku jumpa mai ramai2 berkeliar kat jalan raya..ayam, kambing, lembu..huu..yg paling aku terkejut, anjing2 besar berjaya masuk kat pusat driving school tu...takut seh...fobia aku....paling x bole blah, masa test tu jugk lah aku lupa laluan belajar aku kat mana..nth sampai hujung kampung mana nth aku bedal...last2 kne u-turn kat depan rumah orang..pulak tu nyaris2 nak masuk parit...merah jambu aku tengok muka aku ngan JPJ tu..Ya Allah, sungguh berdebar! maka aku pun slow2 reverse balik kereta tu...then, alhamdulillah selamat pulang ke pangkuan pusat driving school tu balik..ayah aku dah tunggu dengan muka resah, manalah aku menghilang lama tol..aduhai...sejak tu, aku dah fobia nak pakai kereta manual...n aku dah x pernah drive sejak tu...sampai lah tahun 2013 ni..



Cerita 2013........................

Jeles tengok mereka2 yang dah terer driving ni...seriously...aku x kesah kalau xde kereta, tapi mesti kene ada driving skill tu....alhamdulillah, sekarang aku tengah menjalani latihan memandu balik peringkat kampung, jalan besar pastu highway pulak pasni...ade sikit rezeki dapatlah beli kereta MyVi 2nd je....ayah aku kate, mula2 belajar ni x leh pakai kereta baru..huhu..sadis je aku dengar...emm, xpela...x kesah....alamat pasni aku kne balik sendirilah...xdenye ayah aku nk menjemput ag dari kampus...ish2..(xpela, itu namanye berdikari)...lagipun nnti praktikal kne g sendiri...buat projek akhir tahun pun kne g sendiri...nak g mana2 konvensyen or seminar pun bole g sendiri...n g meeting persatuan pun bole g sendiri..x perlu tunggu bas (kalau x sblm ni, meeting2 or event2 ni dieorng suke wat malam2 kat area fakulti, ohh, seram nk kuar mlm2 ni..mcm2 kes kat kampus aku semenjak, dua menjak ni..samun lah, cubaan rogol lah, nauzubillah) sepanjang latihan ni, aku suka belajar ngn big brother aku...time die x keje, aku ajak teman g pusing2 naik kereta (auto eh, manual? oh tidak!)...big brother aku ni sporting, tegur pun light2 jah...xde memarah pon..hoho...

No comments:

Post a Comment